« UGLY FUGLY

Disse skoene er de styggeste ever. Det er ikke pent for fem flate øre.
Sneakers skal være flate..



Grøss og gru....

 - Siri

« VISSTE DU DETTE OM ALKOHOL?

Det er jo ingen hemmelighet at alkohol er en skikkelig kaloribombe(r).

Tenk deg at du skal ut på byen med noen venniner. 
Dere har vors, du drikker for å varme opp før en fuktig tur på byen.
Du drikker kanskje fem rusbrus, to øl og tre drinker. 
Vet du hvor mye kalorier dette inneholder?
Det skal jeg fortelle deg:
- Èn rusbrus = 180 kcal
Gang dette med antall rusbrus du drikker.
- Èn øl (0,5 l) = 200 kcal.
Gang dette med antall øl du drikker.
- Drinker
Eksempel på drinker:
  Èn Mojito (6 cl rom) = 185 kalorier
Èn Pina Colada (6 cl rom/malibu) = 315 kcal (!!!!!)
Èn Strawberry Daiquiri (4 cl rom) = 260 kcal

Nå kan du jo regne ut hvor mange kalorier dette blir bare på vorset. Så er det byen og deretter kanskje litt nattmat. Du våkner dagen etter og er fyllesyk, da blir det også gjerne litt junkfood og f.eks en cola.

Såklart skal man kunne unne seg en fest i ny og ne, men dere som drikker hver helg, fredag OG lørdag...

Jeg har ikke rørt en dråpe alkohol siden desember 2012 og jeg skal heller ikke drikke det i nærmeste fremtid.
Er flere grunner til at jeg ikke drikker, det er ikke bare kaloriene. 

Nei og nei, alkohol er virkelig ikke verdt det. Det fører jo ingenting bra med det heller, fylleangst & fyllesyk. NEITAKK!
Er heldigvis IKKE glad i alkohol, før drakk jeg det kun for å ha det gøy og bli full.

Høres ut som jeg er medlem av en sekt som er helt i mot alkohol, haha.
Det er jeg altså ikke, jeg syns bare at alkohol ikke er noe for meg.

Tenk på dette neste gang du inntar alkohol, om du først skal drikke; velg noe som er "sunnere" og drikke med måte.



Tror jeg drakk nok for et helt liv da jeg var yngre..

- Siri 

« "ÅH, AT DU ORKER!"

Helt siden jeg begynte med trening og endring av livsstil har jeg mange ganger fått høre:"ÅHHH, AT DU ORKER! DET HADDE JEG ALDRI KLART!!!"
Da blir jeg egentlig litt provosert, for det er virkelig ikke no vanskeligere for de enn for meg! 
Om det ikke er sykdom eller lignende inni bildet, da forstår jeg.. Men når man er frisk, klarer man det man vil.

Alt står på viljen. Vil du virkelig noe, så klarer du det. Du må gå inn for det 110 prosent!
Har ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har tenkt: "Fra i morgen av skal jeg bli flink!"
Det var ikke før 7.januar 2013 jeg virkelig bestemte meg. 
Jeg tenkte at; når andre greier det, da skal faen meg jeg greie det også.

Det var tøft å begynne, det skal jeg love dere. Jeg ville gi opp, jeg ville bare legge meg på sofaen med sjokolade og chips. 
Men, jeg hadde bestemt meg. Jeg skal greie det!!! 
Det er en stor forandring å gå fra og være veldig usunn og lat, til å bli sunn og begynne å trene. 
Jeg fikk høre at jeg kom til å gi opp treningen. Da ble jeg faktisk bare enda mer motivert og sta. Tror de ordene hjalp meg litt! :-)

Har selvfølgelig hatt noen utskeielser, jeg er jo bare et menneske.
Alle må unne seg noe. Alle må feile og prøve på nytt.
Jeg har endret tankegangen, selvom jeg har tatt meg et glass cola f.eks, så har jeg ikke drukket hele flaska. Noe jeg ville gjort før.
Selvom man spiser et kakestykke, trenger man ikke spise opp hele kaka. Dere skjønner tegninga?

Det har alt med tankegangen å gjøre. Det er ikke kroppen som ikke vil, ikke greier, ikke orker. Det er hjernen.
Det man må gjøre er å tenke annerledes. Tenke motsatt av det du tenkte før.

Uansett om man er tykk, tynn, lav, høy, rund eller smal, så har ALLE godt av å spise sunt og trene.
Tenk på hvordan du ser ut innvendig. Tenk på all skaden et usunt kosthold gjør med kroppen din.
Du skal leve med kroppen og helsen din resten av livet. Da er det jo naturlig at man tar godt vare på den.

Jeg har jo bipolar type 2 og da har jeg svingninger, enten høyt oppe eller lavt nede. Jeg har begynt på medisiner som stabiliserer dette.
Før var det mye verre, da jeg hadde et veldig usunt kosthold.
Trening er alfa omega for psyken. Et sunt kosthold er alfa omega for psyken.

Det er noen dager det er tungt å komme seg på trening, veldig tungt. Dørstokkmila er lang, veldig lang.
Når du først har kommet deg ut, angrer man aldri. Selvom det ikke blir en time med trening, hjelper både en halvtime og tre kvarter.
ALT er bedre enn ingenting.

Når jeg klarer, klarer du.



- Siri 

Les mer i arkivet » August 2015 » Juli 2015 » Juni 2015
hits