VISSTE DU DETTE?

Slike innlegg er alltid morsomme lese p andre blogger. S n prver jeg meg p noen rare og random fakta om meg selv som kanskje ikke alle vet.

- jeg er s innmari opptatt av hva alle andre tenker og tror om meg.
- jeg har sykt angst for fly, buss og tog.
- jeg er livredd for f hjertet mitt knust.
- jeg skriver i dagboka mi hver eneste kveld.
- jeg er avhengig av Spotify.
- jeg har s mye sminke, hr produkter og ansikts produkter p badet mitt at Andrea sier at hun er p KICKS hver gang hun er der inne. Haha.
- jeg er egentlig ganske usikker p meg selv. Fremstr muligens som selvsikker og framp, men det er jeg absolutt ikke.
- jeg hater vise flelser og vre srbar.
- Andrea er min absolutt besteste(flott ordvalg,haha) venn. Vi snakker sammen dgnet rundt. Vi har vrt bestevenner i 17 r! Love you :*
- jeg holder veldig mye inni meg. Nr begeret er fult kan jeg ligge og grte hele natta.
- jeg veier meg hver eneste morgen og kveld.
- jeg elsker vre brun.
- jeg greier ikke ha lite bensin p bilen min. M fylle den fr den er halvtom/halvfull (?).
- jeg kjper omtrent bare klr p salg.
- jeg bruker uvanlig mye penger p sminke, hr produkter og ansikts produkter.
- jeg fler et stort ubehag blant fulle menn. Det unngr jeg helt.
- jeg elsker bare kjre rundt med hy musikk.
- jeg er helt forferdelig distre om dagen.
- det er veldig vanskelig f kontakt med meg nr jeg ser p tv. Det har jeg fra min pappa;)
- jeg har ikke drukket alkohol p 656 dager. JA, jeg har tellinga.
- jeg fler at jeg er en veldig snill person. Prver alltid hjelpe til der jeg kan.
- jeg blir s fort irritert og sm hissig.
- jeg er s sliten for tiden.
- jeg er veeeeldig utlmodig. Heldigvis har ikke Mehmet den bermte tyrkertida i systemet sitt.
- jeg hres veldig sint og bitchy ut nr jeg skal f frem et poeng eller diskuterer med noen.
- jeg elsker sminke meg, men sminker meg kanskje bare to dager i uken. Er ikke akkurat noen pynte seg for her hvor jeg bor:P

- Siri

HERREGUD. JEG SAVNER DEG!

Feiga ut. Sletta alt som stod her.
Savner han s flt...

UPDATE FROM TURKEY

God morgen :)

Tanta mi og onkelen min er her nede n ogs, s vi spiste middag sammen for to dager siden. Veldig koselig :)
Jeg har rett og slett ikke hatt tid til blogge her nede. Dagene gr i ett, ihvertfall etter at jeg ble kjent med Mehmet.
Han jobber p restauranten der vi spiser lunsj hver dag. Utrolig snill og god gutt. Sjarmis og morsom ;)
Han er egentlig ikke den type gutt jeg liker, men vi hadde god kjemi fra frste stund. Frste kvelden vi skulle ut tenkte jeg: "h, herregud..... Hva skal vi to snakke om liksom?"
Praten gikk lett og jeg ler omtrent hele tiden vi er sammen. Han har fri tre timer p dagen, s da har vi pleid bade i en time og s gtt og spist osv. Jeg som hater bli skrukkete p henda nr jeg bader, men tiden gr s fort ute i havet at jeg ikke legger merke til hvor skrukkete jeg blir p henda. Haha :P
For noen dager siden da vi var ute og badet hrte jeg noen nordmenn fra Stavanger si: "Jss, det er ikke ofte vi ser tyrkisk gutt og tyrkisk jente som er sammen nedi her. Se s forelska!" Er ikke s rart de tenkte det da. Jeg driver og lrer meg tyrkisk, s jeg prvde meg p kun tyrkisk den dagen. Haha! MEN, forelska er jeg nok ikke :)
Vi pleier og mtes igjen om kvelden etter han er ferdig p jobb, s det blir ganske sene kvelder. Legger meg ved tre-tiden p natta og str opp ved syv-tte tiden. Ganske uvant for meg ikke sove mer, men det gr greit enn s lenge! I gr s sovnet jeg faktisk p sofaen hans. Han var ute og handlet inn litt godis og brus og da han kom tilbake l jeg der og sov. Vknet klokken fire i natt og skjnte ikke en dritt. Han hadde lagt teppe over meg og lot meg sove. Tenkte frst at "shitttt, mamma!!!". Sovnet litt snn av og p frem til klokken seks og da sendte jeg henne melding om at jeg var i live ;)
Han er s opptatt av spandere alt mulig p meg. Syns det er s flt, for jeg vet hvor lite de tjener. Han blir fornrmet nr jeg sier at jeg kan betale for meg selv og bare drar til seg regninga nr den kommer. "Er du sulten, skal vi g spise?" "Skal vi kjpe is? Ta en is da." "Ta noe annet enn bare vann da, Siri!" "Vil du ha te?" Snn sier han hele dagen.
De siste dagene har jeg ikke hatt noe srlig matlyst. Er s varmt her nede og jeg spiser egentlig bare for spise. God jeansen min har blitt lsere siden vi kom hit, s tror nok jeg har gtt ned noen kilo. Gr jo kanskje en mil om dagen her nede, s det hjelper jo p det :)

N m jeg skynde meg. Skal til Manavgat med Osman fra hotellet. Han jobber i resepsjonen. Han snakker norsk. S godt snakke litt norsk nedi her ogs. Han er en av de roligste personene jeg noensinne har mtt. Fler at vi kommer til bli gode venner. Veldig greit ha med en tyrker, da fr jeg kanskje det jeg skal shoppe litt billigere. Hoho ;)
Blir ikke stranda p meg i dag da. Skal rett hjem sove etter shoppingturen. M f litt svn og f opp energien. Folk kommenterer at jeg er svart her nede, s n dag uten steike seg i sola gr vel bra... Hihi.
Om du er nysgjerrig p hva jeg gjr her nede, s kan du flge meg p instagram, sirithomassen. Der legger jeg ut jevnlig bilder :*

Btw, skal skrive innlegg om mosk-turen vr. M bare f tid til det frst.

- Siri

DAG 3 & 4 - SIDE

Hej hej

Orket ikke blogge i gr, var s sliten.
Vi gjr jo egentlig det samme hver dag. Str opp, spiser frokost ved tte tiden, gr p stranda, hjem fra stranda ved fire tiden, ligger ved bassenget i en time, dusjer, slapper av, sminker og ordner oss, ut for spise osv.osv.
Har glemt ta med speilrefleksen de to siste dagene. Shame on me. Blir bare mobilbilder. Dere fr se litt random bilder i dette innlegget :)

Vi lever som pensjonister og jeg elsker det! Ingen av oss har noen interesse av vre p nattklubber til langt p natt og ingen av oss drikker alkohol.
Mange som har sagt til meg at jeg ikke er som de fleste turistjentene og det tar jeg som et kompliment ;) De sier jeg virker voksen og ordentlig.

Vi var nede ved stranda og spiste middag i gr. Mtte sende tilbake biffen da den ikke var godt stekt, men da jeg fikk den tilbake var den perfekt!

Fine nye sol hatten min! Har alltid hatt lyst p snn, men har liksom aldri blitt til at jeg har kjpt det! Men n er jeg stolt eier av denne ste hatten! ;)

Helt utrolig fin, morsom til tider, trist og rrende bok. Leste den ut i dag. Aldri har jeg lest s fort og masse p et par dager. Det sier litt om hvor fin boka er og man bare m lese videre

Fine mamsen!

N skal jeg legge meg. Sover faktisk svrt lite her nede, i forhold til hjemme. Det er bare godt f mye ut av dagen, da :)
I morgen skal vi i mosk. Vi har kjpt hodeplagg og funnet klr som er passende for anledningen. Blir en spennende opplevelse.

God natt!

- Siri

DAG 2 - SIDE

Hallo

Dagen i dag har gtt s fort. Vi har kost oss glugg ihjel!
Startet dagen klokken tte og gikk ned for spise en herlig frokost. Bare sjekk denne frokosten!

Vi gikk til en annen strand i dag og vi var ganske tidlig ute, s vi fikk plasser helt nederst ved vannkanten.
Hyggelig folk som jobber der. Ikke noe mas eller innpslitne tyrkere!

Jeg l og stekte meg i fem timer p stranda i dag. L ikke under parasollen i et sekund, s jeg har faktisk blitt solbrent. Smurte meg bare med faktor 10 i dag. Jeg blir nesten aldri solbrent, s er veldig rart at jeg ble brent av bare fem timer. I morgen skal jeg smre meg med faktor 15 og hper at jeg ikke blir mer solbrent. Gjr faktisk ganske vondt! Haha. Smurte meg to ganger med After Sun etter jeg dusjet. Det er s deilig og avkjlende.

Vi gikk ut ved tte tiden for spise middag i kveld. Gikk ned til strandpromenaden, fant en fint sted hvor vi kunne sitte i andre etasje med utsikt over havet.
Maten var veldig god! Ble biff i dag ogs, hehe. Gr som regel i biff til middag. Det er jo s godt!
Tok ikke bilder av maten, syns det er litt flaut dra frem det store speilreflekskameraet for ta bilder av maten! :P
Etter middagen gikk vi til hotellet igjen. Der var det show, s vi tok noe drikke mens vi s p. Det showet var ikke akkurat noe skryte av. Det var visst komediekveld, men kan ikke si at jeg lo.

En ting som jeg er litt overrasket over her nede, er prisene. Det er jo billigere enn i Norge, men det er dyrt til vre i Tyrkia. I Marmaris er det ikke s dyrt. Men for all del, det er jo ferie og vi koser oss. Kjper akkurat det vi har lyst p :) Det er snn det skal vre nr man er p ferie!! :)

Fr avslutte med to selfies av mamsen og meg! Den beste tur kameraten jeg vet om. Vi koser oss snn. Vi ler s vi griner, snakker om alt mulig og tar livet med ro. Jeg er s glad jeg har den mammaen eg har. Ingen er bedre enn henne

N skal jeg pusse tenna og legge meg. Blir vel vekt ved tte tiden i morgen ogs. S n trenger jeg skjnnhetssvnen min ;)

Forresten, veldig gy at lesertallet har steget s mye de siste dagene! Skjnner at folk liker lese nr man blogger i ferien!

- Siri

DAG 1 - SIDE

Hallo fra Tyrkia

Reisen i gr gikk overraskende fort! Man tror man har god tid p Gardermoen, men det har man virkelig ikke. Tida bare lper fra deg der inne..
Jeg har aldri vrt redd for fly, men for to r siden ca. s kom flyskrekken snikende p meg. I gr fikk jeg rett og slett panikk p flyet. Jeg begynte svette, skjelve, trene rant og jeg fikk nesten ikke puste. Mamma prvde roe meg ned, men det ble bare verre og verre. Klamra meg fast til henne og setet mens vi lettet fra bakken. Aldri har jeg vrt s redd fr. "Kjre Gud! Kjre Gud! Kjre Gud!", sa jeg lavt til meg selv mens jeg kneip ynene igjen i det flyet lettet fra Gardermoen. Det var like fr det utviklet seg til et angstanfall. Det er ikke noe srlig f p et fly med flere hundre mennesker p. Jeg mtte ta en beroligende tablett, det hjalp veldig. Heldigvis. Jeg s at folk stirret p meg og s stakkarslig p meg. Da flte jeg bare enda mer liten og dum. Var ikke noe bedre da vi skulle lande, men det gikk over da vi landet trygt p Antalya flyplass.
Har allerede begynt grue meg for hjemreisen.. Fader ass. Akkurat som om jeg ikke har nok angst fra fr av, s skal fly bli en av de tingene jeg hater mest her i verden.
Jaja. Nok om det.

Vi ankom hotellet ved tolv tiden i gr natt. Der ble vi tatt i mot med alkoholfri drink og blide ansatte.
Hotellet er s fint. Det fineste hotellet jeg har vrt p. Stort og moderne.
Frokostsalen var stappfull av folk og det var s mye mat velge i at jeg ble helt svimmel der inne. Haha.
Ble bare to sm pannekaker og litt frokostblanding. Ikke srlig sunt, men n er jeg p ferie. Gidder ikke telle kalorier n.

Vi tok taxi ned til stranda i dag, siden vi ikke visste hvor vi skulle g. Kjempefin strand! Herlig med sand mellom trne og sol som varmer.

Vi var kun p stranda i tre timer fr vi gikk opp til bassenget. Kjente at jeg ikke orket vre der s lenge heller. Ble bare fem timer i sola i dag, men vi har enda 13 dager til vi kan sole oss til vi blir svarte. Bassengomrde var ogs veldig fint. Alt er s rent og pent her.

Mtte selvflgelig f mamma til ta det rlige "i bassenget med solbrillene p"-bildet ;)

N skal jeg slappe av og se p The Big Bang Theory! Gleder meg til se mer av Side i kveld. So far, so good.

MYE BEDRE KOMME HJEM...

.. nr alt er ryddig, rent og pent her hjemme!
Har rydda og vaska i hele dag. Hadde nok gtt fortere om jeg ikke hadde blitt s innmari distrahert av tven!
Men n er jeg ferdig. Alt er i orden. Gud, s deilig :)
Har ogs nesten pakket ferdig kofferten, mangler bare legge nedi toalettmappen min. Den veier sikkert fem kg bare den.
Jeg fler ikke at jeg har pakket med meg for mye klr og sko, men kofferten er s tung. Herregud, jeg trenger et lynkurs i pakking...

N skal jeg bare se ferdig en episode av Fengselet i utlandet.

Gleder meg til legge meg i nytt sengety. Finnes ikke no bedre enn legge seg nr man er sliten, nydusja og har rent p senga! :)

God natt

MYE SOM SKAL GJRES FR AVREISE

Herregud, s fort tiden har gtt i det siste. N er det plutselig bare n dag igjen til vi drar til Side.
Jeg har ikke startet pakke enda og jeg har masse annet jeg m gjre i dag.

- pakke kofferten
- pakke hndbagasjen
- skifte p senga
- vaske badet
- vaske soverommet
- vaske stua
- legge bort klr

Skal nok f gjort alt dette i kveld, det er bare det begynne ;)Jeg er s sykt tv-slave, s tiden bare lper fra meg mens jeg glaner p skjermen!

Gleder meg faktisk til flyturen i morgen. Har lastet ned sesong 7 av The Big Bang Theory. Elsker den serien. Kommer til le s hyt at folk garantert kommer til be meg holde kjeft!

Og dere, se p denne ste meldingen jeg fikk av min fine bestevenninne