« VISSTE DU DETTE?

Slike innlegg er alltid morsomme å lese på andre blogger. Så nå prøver jeg meg på noen rare og random fakta om meg selv som kanskje ikke alle vet.

- jeg er så innmari opptatt av hva alle andre tenker og tror om meg.
- jeg har sykt angst for fly, buss og tog.
-  jeg er livredd for å få hjertet mitt knust.
- jeg skriver i dagboka mi hver eneste kveld.
- jeg er avhengig av Spotify.
- jeg har så mye sminke, hår produkter og ansikts produkter på badet mitt at Andrea sier at hun er på KICKS hver gang hun er der inne. Haha.
- jeg er egentlig ganske usikker på meg selv. Fremstår muligens som selvsikker og frampå, men det er jeg absolutt ikke.
- jeg hater å vise følelser og være sårbar.
- Andrea er min absolutt besteste(flott ordvalg,haha) venn. Vi snakker sammen døgnet rundt. Vi har vært bestevenner i 17 år! Love you :*
-  jeg holder veldig mye inni meg. Når begeret er fult kan jeg ligge og gråte hele natta.
- jeg veier meg hver eneste morgen og kveld.
- jeg elsker å være brun.
- jeg greier ikke å ha lite bensin på bilen min. MÅ fylle den før den er halvtom/halvfull (?).
- jeg kjøper omtrent bare klær på salg.
- jeg bruker uvanlig mye penger på sminke, hår produkter og ansikts produkter.
- jeg føler et stort ubehag blant fulle menn. Det unngår jeg helt.
- jeg elsker å bare kjøre rundt med høy musikk.
- jeg er helt forferdelig distrée om dagen.
- det er veldig vanskelig å få kontakt med meg når jeg ser på tv. Det har jeg fra min pappa ;)
- jeg har ikke drukket alkohol på 656 dager. JA, jeg har tellinga.
- jeg føler at jeg er en veldig snill person. Prøver alltid å hjelpe til der jeg kan.
- jeg blir så fort irritert og små hissig.
- jeg er så sliten for tiden.
- jeg er veeeeldig utålmodig. Heldigvis har ikke Mehmet den berømte tyrkertida i systemet sitt.
- jeg høres veldig sint og bitchy ut når jeg skal få frem et poeng eller diskuterer med noen.
-  jeg elsker å sminke meg, men sminker meg kanskje bare to dager i uken. Er ikke akkurat noen å pynte seg for her hvor jeg bor :P

- Siri

« HERREGUD. JEG SAVNER DEG!

Feiga ut. Sletta alt som stod her.
Savner han så fælt...

« UPDATE FROM TURKEY

God morgen :)

Tanta mi og onkelen min er her nede nå også, så vi spiste middag sammen for to dager siden. Veldig koselig :)
 Jeg har rett og slett ikke hatt tid til å blogge her nede. Dagene går i ett, ihvertfall etter at jeg ble kjent med Mehmet.
Han jobber på restauranten der vi spiser lunsj hver dag. Utrolig snill og god gutt. Sjarmis og morsom ;)
Han er egentlig ikke den type gutt jeg liker, men vi hadde god kjemi fra første stund. Første kvelden vi skulle ut tenkte jeg: "Åh, herregud..... Hva skal vi to snakke om liksom?"
 Praten gikk lett og jeg ler omtrent hele tiden vi er sammen. Han har fri tre timer på dagen, så da har vi pleid å bade i en time og så gått og spist osv. Jeg som hater å bli skrukkete på henda når jeg bader, men tiden går så fort ute i havet at jeg ikke legger merke til hvor skrukkete jeg blir på henda. Haha :P
 For noen dager siden da vi var ute og badet hørte jeg noen nordmenn fra Stavanger si: "Jøss, det er ikke ofte vi ser tyrkisk gutt og tyrkisk jente som er sammen nedi her. Se så forelska!" Er ikke så rart de tenkte det da. Jeg driver og lærer meg tyrkisk, så jeg prøvde meg på kun tyrkisk den dagen. Haha! MEN, forelska er jeg nok ikke :)
Vi pleier og møtes igjen om kvelden etter han er ferdig på jobb, så det blir ganske sene kvelder. Legger meg ved tre-tiden på natta og står opp ved syv-åtte tiden. Ganske uvant for meg å ikke sove mer, men det går greit enn så lenge! I går så sovnet jeg faktisk på sofaen hans. Han var ute og handlet inn litt godis og brus og da han kom tilbake lå jeg der og sov. Våknet klokken fire i natt og skjønte ikke en dritt. Han hadde lagt teppe over meg og lot meg sove. Tenkte først at "shitttt, mamma!!!". Sovnet litt sånn av og på frem til klokken seks og da sendte jeg henne melding om at jeg var i live ;)
Han er så opptatt av å spandere alt mulig på meg. Syns det er så fælt, for jeg vet hvor lite de tjener. Han blir fornærmet når jeg sier at jeg kan betale for meg selv og bare drar til seg regninga når den kommer. "Er du sulten, skal vi gå å spise?" "Skal vi kjøpe is? Ta en is da." "Ta noe annet enn bare vann da, Siri!" "Vil du ha te?" Sånn sier han hele dagen.
De siste dagene har jeg ikke hatt noe særlig matlyst. Er så varmt her nede og jeg spiser egentlig bare for å spise. God jeansen min har blitt løsere siden vi kom hit, så tror nok jeg har gått ned noen kilo. Går jo kanskje en mil om dagen her nede, så det hjelper jo på det :)

Nå må jeg skynde meg. Skal til Manavgat med Osman fra hotellet. Han jobber i resepsjonen. Han snakker norsk. Så godt å snakke litt norsk nedi her også. Han er en av de roligste personene jeg noensinne har møtt. Føler at vi kommer til å bli gode venner. Veldig greit å ha med en tyrker, da får jeg kanskje det jeg skal shoppe litt billigere. Hoho ;)
Blir ikke stranda på meg i dag da. Skal rett hjem å sove etter shoppingturen. Må få litt søvn og få opp energien. Folk kommenterer at jeg er svart her nede, så én dag uten å steike seg i sola går vel bra... Hihi.
Om du er nysgjerrig på hva jeg gjør her nede, så kan du følge meg på instagram, sirithomassen. Der legger jeg ut jevnlig bilder :*

Btw, skal skrive innlegg om moské-turen vår. Må bare få tid til det først.

« DAG 3 & 4 - SIDE

Hej hej

Orket ikke å blogge i går, var så sliten.
Vi gjør jo egentlig det samme hver dag. Står opp, spiser frokost ved åtte tiden, går på stranda, hjem fra stranda ved fire tiden, ligger ved bassenget i en time, dusjer, slapper av, sminker og ordner oss, ut for å spise osv.osv.
Har glemt å ta med speilrefleksen de to siste dagene. Shame on me. Blir bare mobilbilder. Dere får se litt random bilder i dette innlegget :)

Vi lever som pensjonister og jeg elsker det! Ingen av oss har noen interesse av å være på nattklubber til langt på natt og ingen av oss drikker alkohol.
Mange som har sagt til meg at jeg ikke er som de fleste turistjentene og det tar jeg som et kompliment ;) De sier jeg virker voksen og ordentlig.

Vi var nede ved stranda og spiste middag i går. Måtte sende tilbake biffen da den ikke var godt stekt, men da jeg fikk den tilbake var den perfekt!

Fine nye sol hatten min! Har alltid hatt lyst på sånn, men har liksom aldri blitt til at jeg har kjøpt det! Men nå er jeg stolt eier av denne søte hatten! ;)

Helt utrolig fin, morsom til tider, trist og rørende bok. Leste den ut i dag. Aldri har jeg lest så fort og masse på et par dager. Det sier litt om hvor fin boka er og man bare må lese videre

Fine mamsen!

Nå skal jeg legge meg. Sover faktisk svært lite her nede, i forhold til hjemme. Det er bare godt å få mye ut av dagen, da :)
I morgen skal vi i moské. Vi har kjøpt hodeplagg og funnet klær som er passende for anledningen. Blir en spennende opplevelse.

God natt!

« DAG 2 - SIDE

Hallo

Dagen i dag har gått så fort. Vi har kost oss glugg ihjel!
Startet dagen klokken åtte og gikk ned for å spise en herlig frokost. Bare sjekk denne frokosten!

Vi gikk til en annen strand i dag og vi var ganske tidlig ute, så vi fikk plasser helt nederst ved vannkanten.
Hyggelig folk som jobber der. Ikke noe mas eller innpåslitne tyrkere!

Jeg lå og stekte meg i fem timer på stranda i dag. Lå ikke under parasollen i et sekund, så jeg har faktisk blitt solbrent. Smurte meg bare med faktor 10 i dag. Jeg blir nesten aldri solbrent, så er veldig rart at jeg ble brent av bare fem timer. I morgen skal jeg smøre meg med faktor 15 og håper at jeg ikke blir mer solbrent. Gjør faktisk ganske vondt! Haha. Smurte meg to ganger med After Sun etter jeg dusjet. Det er så deilig og avkjølende.

Vi gikk ut ved åtte tiden for å spise middag i kveld. Gikk ned til strandpromenaden, fant en fint sted hvor vi kunne sitte i andre etasje med utsikt over havet.
Maten var veldig god! Ble biff i dag også, hehe. Går som regel i biff til middag. Det er jo så godt!
Tok ikke bilder av maten, syns  det er litt flaut å dra frem det store speilreflekskameraet for å ta bilder av maten! :P
Etter middagen gikk vi til hotellet igjen. Der var det show, så vi tok noe å drikke mens vi så på. Det showet var ikke akkurat noe å skryte av. Det var visst komediekveld, men kan ikke si at jeg lo.

En ting som jeg er litt overrasket over her nede, er prisene. Det er jo billigere enn i Norge, men det er dyrt til å være i Tyrkia. I Marmaris er det ikke så dyrt. Men for all del, det er jo ferie og vi koser oss. Kjøper akkurat det vi har lyst på :) Det er sånn det skal være når man er på ferie!! :)

Får avslutte med to selfies av mamsen og meg! Den beste tur kameraten jeg vet om. Vi koser oss sånn. Vi ler så vi griner, snakker om alt mulig og tar livet med ro. Jeg er så glad jeg har den mammaen eg har. Ingen er bedre enn henne

Nå skal jeg pusse tenna og legge meg. Blir vel vekt ved åtte tiden i morgen også. Så nå trenger jeg skjønnhetssøvnen min ;)

Forresten, veldig gøy at lesertallet har steget så mye de siste dagene! Skjønner at folk liker å lese når man blogger i ferien!

« DAG 1 - SIDE

Hallo fra Tyrkia

Reisen i går gikk overraskende fort! Man tror man har god tid på Gardermoen, men det har man virkelig ikke. Tida bare løper fra deg der inne..
Jeg har aldri vært redd for å fly, men for to år siden ca. så kom flyskrekken snikende på meg. I går fikk jeg rett og slett panikk på flyet. Jeg begynte å svette, skjelve, tårene rant og jeg fikk nesten ikke puste. Mamma prøvde å roe meg ned, men det ble bare verre og verre. Klamra meg fast til henne og setet mens vi lettet fra bakken. Aldri har jeg vært så redd før. "Kjære Gud! Kjære Gud! Kjære Gud!", sa jeg lavt til meg selv mens jeg kneip øynene igjen i det flyet lettet fra Gardermoen. Det var like før det utviklet seg til et angstanfall. Det er ikke noe særlig å få på et fly med flere hundre mennesker på. Jeg måtte ta en beroligende tablett, det hjalp veldig. Heldigvis. Jeg så at folk stirret på meg og så stakkarslig på meg. Da følte jeg bare enda mer liten og dum. Var ikke noe bedre da vi skulle lande, men det gikk over da vi landet trygt på Antalya flyplass.
Har allerede begynt å grue meg for hjemreisen.. Fader asså. Akkurat som om jeg ikke har nok angst fra før av, så skal fly bli en av de tingene jeg hater mest her i verden.
Jaja. Nok om det.

Vi ankom hotellet ved tolv tiden i går natt. Der ble vi tatt i mot med alkoholfri drink og blide ansatte.
Hotellet er så fint. Det fineste hotellet jeg har vært på. Stort og moderne.
Frokostsalen var stappfull av folk og det var så mye mat å velge i at jeg ble helt svimmel der inne. Haha.
Ble bare to små pannekaker og litt frokostblanding. Ikke særlig sunt, men nå er jeg på ferie. Gidder ikke telle kalorier nå.

Vi tok taxi ned til stranda i dag, siden vi ikke visste hvor vi skulle gå. Kjempefin strand! Herlig med sand mellom tærne og sol som varmer.

Vi var kun på stranda i tre timer før vi gikk opp til bassenget. Kjente at jeg ikke orket å være der så lenge heller. Ble bare fem timer i sola i dag, men vi har enda 13 dager til vi kan sole oss til vi blir svarte. Bassengområde var også veldig fint. Alt er så rent og pent her.

Måtte selvfølgelig få mamma til å ta det årlige "i bassenget med solbrillene på"-bildet ;)

Nå skal jeg slappe av og se på The Big Bang Theory! Gleder meg til å se mer av Side i kveld. So far, so good.

- Siri

« MYE BEDRE Å KOMME HJEM...

.. når alt er ryddig, rent og pent her hjemme!
Har rydda og vaska i hele dag. Hadde nok gått fortere om jeg ikke hadde blitt så innmari distrahert av tven!
Men nå er jeg ferdig. Alt er i orden. Gud, så deilig :)
Har også nesten pakket ferdig kofferten, mangler bare å legge nedi toalettmappen min. Den veier sikkert fem kg bare den.
Jeg føler ikke at jeg har pakket med meg for mye klær og sko, men kofferten er såååå tung. Herregud, jeg trenger et lynkurs i pakking...

Nå skal jeg bare se ferdig en episode av Fengselet i utlandet.

Gleder meg til å legge meg i nytt sengetøy. Finnes ikke no bedre enn å legge seg når man er sliten, nydusja og har rent på senga! :)

God natt

« MYE SOM SKAL GJØRES FØR AVREISE

Herregud, så fort tiden har gått i det siste. Nå er det plutselig bare én dag igjen til vi drar til Side.
Jeg har ikke startet å pakke enda og jeg har masse annet jeg må gjøre i dag.

- pakke kofferten
- pakke håndbagasjen
- skifte på senga
- vaske badet
- vaske soverommet
- vaske stua
- legge bort klær

Skal nok få gjort alt dette i kveld, det er bare det å begynne ;) Jeg er så sykt tv-slave, så tiden bare løper fra meg mens jeg glaner på skjermen!

Gleder meg faktisk til flyturen i morgen. Har lastet ned sesong 7 av The Big Bang Theory. Elsker den serien. Kommer til å le så høyt at folk garantert kommer til å be meg holde kjeft!

Og dere, se på denne søte meldingen jeg fikk av min fine bestevenninne